Op weg naar Instagroem! Limburgse Instagram-queens geven ultieme tips

Nieuws | Instagram is steeds populairder en veel jongeren proberen dan ook zoveel mogelijk volgers of likes te krijgen, maar dat is niet altijd eenvoudig. Daarom hebben de Limburgse vriendinnen Céline Schraepen en Talisa Loup een boek geschreven met tips en tricks. Het duo weet waarover ze spreken, want ze hebben zelf van Instagram hun beroep gemaakt.

Door Pickx

Deel dit nieuws

Op weg naar Instagroem. Limburgse Instagram-queens geven ultieme tips

Instagram is steeds populairder en veel jongeren proberen dan ook zoveel mogelijk volgers of likes te krijgen, maar dat is niet altijd eenvoudig. Daarom hebben de Limburgse vriendinnen Céline Schraepen en Talisa Loup een boek geschreven met tips en tricks. Het duo weet waarover ze spreken, want ze hebben zelf van Instagram hun beroep gemaakt.

Instafamous

De twee vriendinnen is het écht gelukt om Instafamous te worden: "Onze gemeenschappelijke Instagram @totallytwo heeft 19.600 volgers. Op onze afzonderlijke accounts @celineschh (649.000) en @talisalo (362.000) hebben we er iets meer." Hun blog krijgt dan ook nog eens maandelijks zo’n 30.000 bezoekers.

Talisa en Céline gieten hun waardevolle tips en tricks in het boek: Hoe word ik Instafamous? "De boodschap die we willen overbrengen is dat het voor iedereen mogelijk is. Wij zijn immers ook maar twee doodgewone meisjes en ons is het ook gelukt. Ons boek is niet alleen interessant voor mensen die Instafamous willen worden, maar ook voor bedrijven. Social media is immers de toekomst."

Hoeveel kan je verdienen?

Hopper, een site waarmee je Instragramposts op voorhand kan inplannen, heeft onlangs een 'Instagram Rich List’ vrijgegeven. Daarin staan de bekende mensen die het meest verdienden met hun berichten. De bedragen zijn om van te duizelen. Op plaats één staat Selena Gomez, die 123 miljoen volgers heeft en 480 000 euro per post verdient. Kim Kardashian (100 miljoen volgers, 440 000 euro per post) en Cristiano Ronaldo (104 miljoen volgers, 350 000 euro per post) maken de top-3 compleet.

Voorlopig zijn zulke cijfers in België nog niet aan de orde. Bij ons verdient een beginnende blogger eigenlijk niets. Na verloop van tijd kunnen al goodiebags je richting uitkomen en heel af en toe kan je een centje verdienen. Een succesvolle blogger verdient ongeveer 2.000 euro en een topblogger in België kan volgens de twee Instagram-dames zo'n 10.000 euro verdienen.

Influencermarketing

Bloggers en Instagrammers die op elke Instagram-post staan te pronken met een toffe handtas van #Zara of zeggen dat ze hun stralend huidje te danken hebben aan #Nivea noemen we influencers. Influencermarketing is nog jonge vorm van marketing. Vele bekende Instagrammers worden betaald door een merk in ruil voor reclame. Hoe meer volgers je hebt, hoe meer een merk kan verkopen, hoe interessanter je wordt voor een bedrijf.
 
"Meestal spreken bedrijven ons aan, maar af en toe stappen wij ook zelf naar bedrijven toe. Als we bijvoorbeeld het merk helemaal top vinden en we denken dat het een goede en leuke samenwerking kan worden, gaan we er zelf op af", aldus de Limburgse Instagram-queens. De dames krijgen per dag zo'n 50-tal mailtjes met aanbiedingen om samen te werken.

Wees authentiek

En dan de tips van het tweetal. "Blijf jezelf en laat zien wat jij leuk vindt. Doe je niet anders voor dan je bent en post gerust eens een gekke foto." Zo kregen de dames ooit de aanbieding om dieetpillen te promoten. "Toen hebben we ook resoluut nee gezegd. We zijn slank gebouwd maar we staan ook voor een healthy lifestyle, dat wil zeggen gezond eten en sporten. Dieetpillen komen er bij ons niet binnen."

Gebruik (populaire) hashtags

"Tag merken op je foto voor meer visibiliteit. Zo komen mensen veel sneller op je account terecht."

We kennen allemaal wel Instagram-gebruikers die onder elke foto zowat tien regels hashtags zetten. Irritant maar wel effectief. Bepaalde mensen blijken daadwerkelijk op hashtags te zoeken, want je zult merken dat je foto's instant meer likes krijgen per hashtag die je eraan toevoegt. Opteer dan wel voor populaire hashtags zoals #tbt, #love of #igers. Zelf hashtags creëren blijkt ook erg succesvol te zijn, als je ze ook consequent blijft verder gebruiken. Een goed voorbeeld daarvan is de Vlaamse actrice Joy Anna Thielemans, met de hashtag #thejoyof.

Tag ook Instagram zelf in je foto's. Daardoor maak je kans om in de algemene Instagram feed te verschijnen (personen die Instagram jou aanraadt om te volgen). Dat levert snel véél likes op. Tag Instagram dus in elke foto.

Kwaliteit boven kwantiteit

"Het is beter om 2 keer een topfoto te posten, dan 5 keer een matige. Denk bij het maken van foto's aan lichtinval, originaliteit, een mooie achtergrond, ..."

Post minstens elke dag een foto, liefst zelfs drie. Al moeten die altijd wel van hoogstaande kwaliteit zijn, dus als je echt niets hebt om te plaatsten, post je beter helemaal niets. Halfacht 's ochtends, halftwee in de namiddag en acht uur in de avond zijn de beste tijdstippen om een foto te posten.

Wees interactief

"Like en comment foto's van anderen en reageer op reacties van mensen onder je foto." Hoe meer interactie er is met andere gebruikers, hoe meer volgers je zult krijgen.  Like je duizend foto's op een dag, zal je dat ongeveer tien extra volgers opleveren (statistisch gezien dan toch). Reageren bij andere mensen levert nog meer volgers op.

Lees ook :
Dit zijn de beste selfieposes van de celebrities
Hoe poen scheppen met YouTube?

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top