Gênante social media blunders

Nieuws | Je komt soms wat tegen op sociale media. Wij zetten de grootste blunders even op een rijtje. Soms hilarisch, vaak gênant.De meeste bedrijven schrijven hun content voor sociale netwerken ruim op voorhand en plannen die vervolgens in. Soms zit de timing helemaal fout.

Door MediaForta

Deel dit nieuws

Dieselgate

Je komt soms wat tegen op sociale media. Wij zetten de grootste blunders even op een rijtje. Soms hilarisch, vaak gênant.De meeste bedrijven schrijven hun content voor sociale netwerken ruim op voorhand en plannen die vervolgens in. Soms zit de timing helemaal fout. Zoals bij Volkswagen Nederland bijvoorbeeld. Die vroeg haar Facebook-vrienden naar de grootste autoblunders.... op het moment dat het dieselschandaal aan het licht kwam. Van een blunder gesproken!

Bankrekening leeg?

Je mag heel blij zijn met je eerste creditcard. Maar om er nu echt een foto van te maken en die op Facebook te gooien... niet echt snugger.

Huiselijk geweld los je op met ... Pizza

Trending topics leveren veel retweets en likes op Twitter. Di Giorno Pizza speelde in op #WhyIStayed maar had niet door dat de hashtag over huiselijk geweld ging. Uiteraard leverde de misplaatste grap heel wat reacties uit. Di Giorno Pizza heeft achteraf wel - zoals het hoort - haar verontschuldigingen aangeboden.

Domme tiener?

Het aantal gênante of domme Facebook-statussen is al lang niet meer bij te houden. Deze schaars geklede tiener publiceerde een foto met haar telefoon voor haar mond en vroeg haar vrienden daarna wat ze van haar nieuwe lippenstift vonden... Duh!

Slechte marketing

De prijs voor de slechtste marketingstunt van het jaar gaat naar ... 3Suisses. Na de aanslagen op het satirische magazine Charlie Hebdo betuigden heel veel mensen hun steun via sociale netwerken met de profielfoto Je suis Charlie. Het Franse postorderbedrijf ging net een stap te ver met Je 3Suisses Charlie. De stunt schoot al snel in het verkeerde keelgat. 3Suisses verwijderde de foto gelukkig erg snel en bood daarna haar excuses aan.

Beschermde slang

Een Vlaamse brandweerman postte deze foto op Facebook als parodie op een gelijkaardige afbeelding uit Oost-Europa. De foto ging al snel viraal maar uiteindelijk bleek dat de foto in scène gezet was. Er reden die dag helemaal geen treinen op dat spoor. Mopje, flauw mopje.

Make it happy

De hashtag #MakeItHappy was goedbedoeld. Coca Cola wilde tweets met een negatieve toon positiever maken. De letters van de tweet werden automatisch gegenereerd tot een leuke lettertekening. Totdat enkele flauwe bloggers van Gawker fragmenten uit Mein Kampf gebruikten met de hashtag #MakeItHappy. De volledige campagne werd al snel stopgezet.

Ibiza???

Was de Nederlandse actrice Yolanthe Sneijder-Cabau dronken toen ze dit bericht op Instagram postte? Ze liet weten dat ze goed was aangekomen op Ibiza en publiceerde daarbij een foto van een strand in Thailand. Het plaatje leek simpelweg van Google geplukt te zijn. De post zorgde voor een stortvloed aan parodieën op Twitter met de hashtag #yolanthetweet.

Scheiding aangevraagd

Ene Chelsea stuurde haar man enkele pikante foto's via Snapchat toen ze op hotel verbleef. Op het eerste zicht vond hij het leuk. Toen hij vroeg wie de foto's gemaakt had antwoordde ze dat ze de zelfontspanner had gebruikt. En daarna kreeg de man de herenschoenen onder de tafel te zien...

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top