Mediafin heeft in 2018 de omzet met 10 procent opgetrokken tot 64 miljoen euro, waarvan 34,8 miljoen euro aan reclame-inkomsten. De uitgever van de zakenkranten De Tijd en L'Echo spreekt opnieuw van een recordwinst.


Net als het jaar voordien klokten de omzet en ebitda-winst (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) af op een record. De ebitda kwam uit op 14 miljoen euro, meldt de uitgever donderdag.
"Kwaliteitsvol nieuws werkt, zeker in tijden van fake news", besluit Mediafin. Het bedrijf spreekt van een sterke groei op de lezersmarkt en klimmende advertentie-inkomsten en verwacht ook de komende jaren groei. Bij De Tijd stegen de lezersinkomsten met 7,2 procent en bij L'Echo met 3,1 procent. De uitgever is tevreden dat nu ook L'Echo een aanhoudende groei kent.
Mediafin zal dit jaar 2,5 miljoen euro investeren in productinnovatie, met het mobiele als topprioriteit. Het bedrag komt overeen met 35 procent van de nettowinst, wat die nettowinst op zowat 7,1 miljoen euro brengt.
De Tijd vierde vorig jaar de vijftigste verjaardag. Naast de mediatitels herbergt de groep ook een aantal communicatiebureaus. Mediafin is sinds vorig jaar voor de helft in handen van uitgever Roularta. De andere 50 procent zit bij Rossel (Le Soir, SudPresse).