Voor deze premières reizen we graag naar het autosalon van Genève!

Nieuws | Van 3 tot 13 maart 2016 brengt het autosalon van Genève ons weer heel wat autolekkers. Naar goede gewoonte zijn de nodige (wereld)premières present, waaronder de volgende schoonheden! Bugatti heeft de voorbije maanden hard gesleuteld aan de Chiron om deze salonklaar te krijgen. De Chiron zal volgens Bugatti "de krachtigste, snelste, meest luxueuze en meest exclusieve supersportwagen ter wereld worden". Hoezo, ambitieus? Met een motorblok dat 1500 pk opwekt en een topsnelheid genereert van meer dan 450 kilometer per uur lijkt de Chiron zijn beloftes waar te maken. Meer dan 100 (steenrijke) klanten hebben er al eentje besteld, en dat zonder er ook maar het kleinste detail over te weten!

Door MediaForta

Deel dit nieuws

Van 3 tot 13 maart 2016 brengt het autosalon van Genève ons weer heel wat autolekkers. Naar goede gewoonte zijn de nodige (wereld)premières present, waaronder de volgende schoonheden! Bugatti heeft de voorbije maanden hard gesleuteld aan de Chiron om deze salonklaar te krijgen. De Chiron zal volgens Bugatti "de krachtigste, snelste, meest luxueuze en meest exclusieve supersportwagen ter wereld worden". Hoezo, ambitieus? Met een motorblok dat 1500 pk opwekt en een topsnelheid genereert van meer dan 450 kilometer per uur lijkt de Chiron zijn beloftes waar te maken. Meer dan 100 (steenrijke) klanten hebben er al eentje besteld, en dat zonder er ook maar het kleinste detail over te weten!

Opel GT Concept

Opel zet in Genève zwaar in op de nieuwe GT Concept, die in Zwitserland zijn wereldpremière krijgt. CEO Karl-Thomas Neumann is nog geen klein beetje enthousiast: "Je zal Opel op een andere manier bekijken" en "Opel heeft zichzelf opnieuw uitgevonden". Wat we al weten over deze nieuwigheid; achterwielaandrijving, twee camera's achter de achterste wielkasten, koplampen met ingebouwde richtingaanwijzers, een glazen panoramadak, een turbogeladen 1,0-liter driecilindermotor (benzine) van 107 kW/145 pk en een topsnelheid van 215 km/u. De rest ontdekken we op de Opelstand!

Porsche Panamera

Zuffenhausen focust met de nieuwste Panamera op gewichtbesparing (hij blijft ruim onder de twee ton) en een vernieuwd interieur. En neen, je vergist je niet, links en rechts herken je duidelijke kenmerken van de Macan. Geen interesse in groene milieupraatjes? Dan bestel je een V6 of V8. Knaagt het aan je geweten? Er bestaat ook een hybride (deels benzinemotor, deels elektrisch) variant.

Audi Q2

Audi gaat in overdrive, want nog voor 2020 zal het merk 60 (!) nieuwe modellen voorstellen. In Genève is het dit jaar de beurt aan de compacte Q2, die onder andere de Nissan Juke en de Mini Countryman de duvel moet aandoen. Dat wordt later dit jaar nog een interessante strijd, wanneer de vernieuwde Countryman klaar is voor de verkoop.

Seat Tribu

De eerste Spaanse SUV is een feit. De Tribu (of Teqta, wat wordt het nu?) kennen we nog van het autosalon van Frankfurt van 2007, toen Seat het gelijknamige concept (een ontwerp van Luc Donckerwolke) onthulde. Bijna negen jaar later zijn we klaar voor het productiemodel, dat binnen de groep meegeniet van eerdere ervaringen met de Audi Q3 en de Volkswagen Tiguan.

Aston Martin DB11

Bijna twaalf jaar na de DB9 draagt Aston Martin in Genève officieel de fakkel over aan de DB11. Onder de kap ligt een 5,2-liter V12 twinturbo monster van Aston Martin zelf te wachten om zijn (verwachte) 600 pk op het asfalt los te laten.

Bentley Mulsanne Cabrio

De indrukwekkende Mulsanne heeft een facelift gekregen maar Bentley kennende zal er geen overdaad aan plastische chirurgie aan te pas gekomen zijn. Een iets grotere grill, andere koplampen en nieuwe bumpers, dan hebben we het ver gehad. De grootste nieuwigheid is de mogelijkheid om een Mulsanne cabrio te bestellen. Laat die haren maar wapperen, by Jove!

Jaguar F-Type SVR

Bentley beu? Op de stand van Jaguar valt ander Brits schoon te rapen. De nieuwe F-Type SVR krijgt een vaste spoiler, carbon details, 20 inch velgen en vooral een 5,0-liter V8 van 575 pk en 700 Nm. Topsnelheid? 200 miles per uur (322 per uur voor de vastelanders)!

Lamborghini Centenario

Omdat Ferruccio Lamborghini dit jaar precies 100 geworden zou zijn (hij stierf in 1993), heeft Lamborghini de exclusieve Centenario gebouwd. Of beter gezegd: 40 ervan, die stuk voor stuk al gereserveerd zijn voor 2,2 miljoen euro per stuk. In feite is de Centenario een opgewaardeerde Aventador, wat zich vooral in het motorcompartiment laat voelen. De Aventador moet het stellen met een bescheiden 6,5-liter V12 van 690 pk. De Centenario heeft dezelfde motor gekregen, alleen staan daar nu plots 759 pk te trappelen van ongeduld!

Apollo Arrow

Je zal dit jaar tevergeefs naar de stand van het Duitse Gumpert zoeken. Gumpert heet – sinds het in Chinese handen is gekomen – nu Apollo, met de Apollo Arrow als speerpunt. Heel spannend allemaal want de Chinezen houden de lippen stijf op elkaar. Er zijn twee scenario's: ofwel brengen ze de bestaande Apollo opnieuw uit, ofwel zijn ze vanaf nul herbegonnen en hebben ze een volledig nieuwe Arrow ontworpen.

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top