Toyota breidt zijn aanbod bestelwagens verder uit met de compacte ProAce City Verso, die samen met PSA werd ontwikkeld.


Misschien komt de nieuwe Toyota ProAce City Verso u bekend voor. Wel dat is geen toeval, want deze bestelwagen deelt zijn technische basis met de producten van de PSA Groep, die mee instond voor de ontwikkeling van dit model. De ProAce City Verso onderscheidt zich van de Citroën Berlingo, Opel Combo en Peugeot Rifter door een eigen snuit voorzien van het merklogo en een specifieke aankleding van het interieur.

Dat betekent ook dat de Toyota dezelfde ruimte en functionaliteit biedt. De ProAce is verkrijgbaar in verschillende laad- en zitconfiguraties om tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van de klanten. Zo wordt de bestelwagen aangeboden in twee verschillende lengtes: een korte van 4,4 meter en een lange van 4,7 meter. Beide zijn te bestellen met drie voorstoelen en als uitvoering met of zonder ramen, terwijl de lange versie is ook verkrijgbaar met dubbele cabine. De korte en de lange passagiersversie worden beide aangeboden met vijf of zeven stoelen. Verder bedraagt het maximale laadvermogen één ton, kan een geremde aanhangwagen tot 1,5 ton getrokken worden en is er keuze uit asymmetrische achterdeuren of een aan de bovenzijde scharnierende achterklep.

Voor de aandrijving voorziet Toyota benzine- en dieselmotoren uit de PSA-stal: de 1.2 PureTech van 110 en 130 pk op benzine en de 1.5 Hdi zelfontbrander met 75, 110 of 130 pk. Deze krachtbronnen worden naargelang de versie gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak of een achttrapsautomaat. Een hybride aandrijving, die toch het handelsmerk van Toyota is, zit voorlopig niet in het aanbod.