Porsche ontwikkelde een supersportieve versie van de 718 Cayman die geschikt is voor gebruik op circuit. Deze GT4 Clubsport wordt aangedreven door een 425 pk sterke 3,8 liter zescilinder en kan deelnemen aan competities zoals de Belcar.


Vergeleken met zijn voorganger wint de nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport 40 pk aan vermogen en biedt daarmee weer sterkere prestaties. Tegelijk werd de coupé handelbaarder en maakt hij ook gebruik van duurzame, organische composietmaterialen voor sommige koetswerkonderdelen.

Er komen twee versies van deze racewagen met middenmotor: "Trackday" voor de autoliefhebbers die zich ongedwongen willen uitleven op een circuit en "Competition" voor de piloten die deelnemen aan internationale of nationale races en kampioenschappen, zoals de Belcar.

Voor de aandrijving zorgt de bekende 3,8 liter zescilinder-boxer die voortaan 425 pk levert. Dat vermogen wordt via een PDK-zesversnellingbak met dubbele koppeling naar de achteras geleid, die voorzien is van een mechanisch sperdifferentieel. Verder maakt de 718 GT4 Clubsport gebruik van de voorophanging van de 911 GT3 Cup, kreeg hij 380 millimeter grote remschijven, een rolkooi, een kuipzetel met zespuntsgordels en weegt hij slechts 1.320 kilogram. ABS, ESC en tractiecontrole zijn voorzien, maar kunnen uitgeschakeld worden.

Weldra zal de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport opduiken op de circuits, want de eerste exemplaren zijn reeds klaar en zullen de volgende weken aan de gelukkige klanten geleverd worden.