In het kader van zijn vernieuwingsoperatie past Citroën naast zijn wagengamma ook zijn communicatie en zijn showrooms grondig aan.

Citroën is een merk dat zichzelf aan het heruitvinden is. Dat is al duidelijk met de recent gelanceerde modellen, zoals de nieuwe C3, de C4 Cactus en de C3 Aircross. Om deze stijl ook in het verkoopproces door te trekken, gaat het merk ook zijn showrooms een compleet nieuwe look geven met het concept «La Maison Citroën», dat aangepast is aan het leven in het stadscentrum. De eerste nieuwe showroom werd in april in Parijs geopend en wordt nu verder wereldwijd verspreid. Intussen werden er ook al van die nieuwe showrooms in China, Japan en Colombia ingehuldigd.

Tegen eind 2018 zullen er nog 30 Maisons Citroën bijkomen, waaronder ook enkele in ons land. De oppervlakte en het aantal geshowde wagens is kleiner dan in een traditionele showroom, maar de sfeer is er veel huiselijker met een warmere aankleding en de mogelijkheid tot digitale ervaringen met video's en een configurator.